miercuri, 21 martie 2012

Arome, arome

Mai ştii gustul indiferenţei, tipo? Dar pe cel al nepăsării? Poftim? Sunt sinonime? Sinonime, dar nu la fel, pentru că, dacă erau la fel, nu aveau două nume. 
Ca s-o spun p-a dreaptă, dacă m-aş lăsa mai des însufleţită de indiferenţă, de nepăsare, mai lin mi-ar fi traseul. Mai puţin sinuos. Mai salubru. 
Deci nu. Refuz să cad în contemplare pentru că voi îmi vorbiţi atât de frumos despre decadenţă morală. Voi sunteţi judecători parţiali, judecători autonumiţi, care nu au luptat spre a-şi câştiga dreptul de a profesa o treabă atât de sensibilă. Aşa că axiomele voastre pot avea caracter legislativ pentru oricine. Pentru mine aberaţii rămân. Până la proba contrarie. Când cel pe care voi îl numiţi om fără să fie vine, cu dovezi, în sprijinul afirmaţiei voastre, mă va convinge. Prin fapte. Vorbele voastre au fost de prea multe ori în vânt pentru a mai fi credibile. 
Am în nări arome de veridicitate, de îndoială, am aromă de suspiciune şi de râs - de-ăla adevărat, de calitate, pe care în anume zi nu l-aţi putut stăvili. 
Dumnezeule. Viaţa poate fi frumoasă atunci când te încrezi în gândirea, în intuiţia şi în inima ta mai degrabă decât să îi laşi pe alţii să te subaprecieze fiindcă e lucrul pe care cu cea mai mare precizie îl ştiu făptui!




5 comentarii:

  1. e mai simplu daca nu te implici. dar cat vei putea sa o tii asa? ....

    RăspundețiȘtergere
  2. poti sa ramai tu, aceeasi tu, indiferent de conditiile din exterior? daca da, ai obtinut totul. :)
    Deea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pot sa pun mana-n foc pentru mine. Tu poti face asta pentru tine? :)

      Ștergere
  3. Indiferenta a fost folosita mult inpotriva mea si inca mai este folosita de persoana ce o iubesc cel mai mult. Asa ca am devenit expert in asta :) Nu dau dreptul sa ma contrazica nimeni! Glumesc...
    A ramane tu, acelasi, mi se pare infantil... Oricum nu poti ramane... Si disperarea in spre a face asta te face penibil...
    La urma urmei totul se reduce la a vedea lucrurile clar si simplu. Ceea ce nu-i complicat deloc. Desi e plictisitor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cata vreme esti implicat, nu poti vedea clar si simplu! Mereu ochiul din exterior vede mai exact, pricepe mai bine, exprima mai elocvent. Nu stiu de ce se intampla asta. Atat in relatiile de dragoste, cat si in cele de serviciu sau intre colegi. O situatie redata de cineva implicat este privita cu totul diferit de un observator din afara. Mai precis. :)

      Ștergere