duminică, 30 mai 2010

Un "fleac"

"Un fleac: v-am ciuruit!", zise preşedintele în decembrie 2009. 
Un fleac. Ne-a ciuruit, gândi populaţia în mai 2010. Populaţia cu salariile tăiate, populaţia cu pensiile decimate, populaţia care, cu ochii plini de încredere, a mers la vot, să nu-i lase pe comunişti să revină la putere. 
Mă uit la cazul copilului din Slatina şi nu mă mai miră nimic.
Şi nu cred că ar mai fi ceva de spus. Incompetenţă, act medical condiţionat, inconştienţă? Mai contează? O mână cu o fractură deschisă a trebuit să fie amputată. Iar copilul avea 9 ani, ştia că oamenii normali au două mâini! Nu mă pot gândi la ce-o fi fost în sufletul copilului! Urmarea fireacă? Decesul.
Un copil - un tribut plătit înainte de reducerea salariilor. Poate pedeapsa prezidenţială îi va motiva pe medici să "lucreze mai atent, cu mai mult profesionalism", de luna viitoare.
Propunerea mea ar fi următoarea: primul criteriu de admitere la facultatea de medicină să fie averea. Eşti bogat? Eşti ca şi admis. Eşti sărac? Eşti eliminat din start. Pentru că din salariul de medic, mai mic cu 25%, e clar că nu se poate trăi, aşadar sunt de părere să se facă medici Băsescu, Boc şi Udrea, oameni care au posibilitatea să se întreţină fără salarii şi să presteze o muncă sensibilă pro bono.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu