marți, 28 septembrie 2010

Reduceri

"Septembrie, luni", cânta Horia Brenciu luni, la Acces Direct. 
Septembrie marţi. Septembrie marţi - răsturnare de planuri pentru istoricul săptămânii. Un telefon de la Chanel şi uite cum totul s-a schimbat. E ok. Mergem înainte. 
Septembrie marţi m-a exasperat prin reclame. Reclame la de toate, toate cu preţ redus. Lichidare stocuri de vară, colecţii de vară, cumperi trei perechi de pantofi şi o primeşti pe-a patra la preţ redus, joi apare "Gazeta sporturilor" cu "Bărbaţi care urăsc femeile" la preţ redus, totul e redus iar nouă ne e rău. Cei ce în vară umpleau litoralul acum nu au bani de întreţinere.
Banii ca o problemă. Lipsa banilor - o problemă. 
Ajungi să te întrebi cum ar fi dacă nu ai fi capacitat să te gândeşti la asta. Să fii un Charlie al lui Daniel Keyes, nerăvăşit de dorinţa de a fi deştept, nestrăbătut de asemenea viziuni. L-am văzut de curând pe Charlie. Vorbea rar, repetitiv, dar îşi avea tabieturile, încăpăţânările şi lucrurile pe care le ştia mai bine. Râdea zgomotos şi, încurajat de interlocutor, ştia cine l-a învăţat să schimbe macazul unui tramvai, ştia că pe cursa 164 e Nuţi, nu Nelu, deoarece Nelu e pe 148. Ştia că îşi făcuse poze cu Maria şi cu Mona, nu şi cu celelalte fete din echipă. Ştia că trebuie să ajungă la lucru la anumită oră şi ştia să fie vesel. Vesel fără motiv. M-a făcut să mă întreb dacă oamenii ca ei s-au născut ca să-i facă celebri pe Algernon-i. Omul pe post de cobai. Omul la reduceri?... 

Un comentariu:

  1. Omul ca experiment? De ce nu? Cei slabi dominati de cei puternici, cei saraci dominati de bogati. NU a fost intotdeauna asa?..

    RăspundețiȘtergere