miercuri, 14 decembrie 2011

Lume si vremuri

Este o vreme pentru semănat, şi una pentru cules ce ai semănat. Asta la modul firesc, obişnuit, intrinsec. În afara normelor se încadrează vremurile în care doar râzi, doar plângi, doar semeni fără să culegi şi fără să oboseşti. 
Mă gândeam că nu am întâlnit, la maturitate, un singur om care să nu-mi stârnească măcar un sentiment. Simpatie sau antipatie, fiecare existenţă care s-a intersectat la un moment dat cu a mea a stârnit reacţii. A schimbat ceva în mine. Nu am întâlnit om care să-mi fie egal, neutru, indiferent. Nu. Toţi, absolut toţi dau naştere unor reacţii. Unele mai ample, altele mai reduse. 
Probabil toţi cei cu care ne întâlnim într-un punct anume au un rol bine determinat în existenţele noastre. Probabil sentimentele pe care le stârnesc în noi au un motiv, mai mult sau mai puţin determinat. Clar e că încă nu am întâlnit persoană care să nu-mi stârnească măcar o ridicare de sprânceană. Măcar o undă de simpatie. Măcar un sentiment de greaţă. 
Stau de vorbă cu tine, Angel, lăsând filozofia deoparte, şi te regăsesc în cauzele mele: pierdute sau nu. Împărtăşind aceleaşi idei, sentimente, simpatii sau dimpotrivă.
Empatia tibetană i-ar caracteriza pe mai mulţi dacă şi-ar îngădui luxul de a ţine cont de glasul inimii, nu de răcnetul interesului. 
"Pentru mine glanda care mă face să fiu în rândul lumii a fost extirpată sau nu a existat niciodată", zicea Mircea Badea. Eu nu-mi pun întrebări legate de glandă. "Rândul lumii" e o noţiune prea dată dracului ca să ţin cont de ea. Mai presus de lume mi-e sufletul, Angel. Iar dacă în sufletul meu intri şi tu, cu atât mai încăpător şi receptiv la sentiment va fi. 


2 comentarii:

  1. de fapt ce e "randul lumii"?? spiritul de gloata? phh! totdeauna am detestat turma. dar asta are si consecinte care trebuie asumate si suportate :). si nu e deloc usor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e, Tina. Nu e usor intotdeauna sa raspunzi la intrebarile puse. Sau nepuse, dar care tot intrebari sunt.
    Pe de alta parte, de ce ne-am recomanda? Cui ce datoram? :)

    RăspundețiȘtergere