sâmbătă, 29 mai 2010

Oameni frumoşi

Ileana Vulpescu spunea că i-au plăcut întotdeauna oamenii frumoşi, pentru că măcar sub aspect fizic nu sunt măcinaţi de complexe. Nu ai surprize.
Am văzut oameni frumoşi fizic pe care anumite atitudini îi urâţeau. Îi urâţeau infatuarea, aerele de superioritate, îi urâţeau minciunile debitate, îi urâţeau patetismele emanate.
După cum am văzut oameni care, deşi nu frapau prin frumuseţe, aveau o căldură care cucerea. Aveau sinceritate, aveau lucruri pozitive de spus, aveau încurajări la îndemână, aveau vorbe bune, aveau suflete curate.
Cred că expresia "frumoasa şi bestia" e un eufemism nereuşit, deoarece "bestia" din poveste nu era bestie, era mai umană decât mulţi dintre semenii noştri. E foarte adevărat că în cazul tipului chirurgia estetică ar fi făcut minuni şi că e singura condiţie în care susţin demersurile chirurgiei estetice. Te naşti cu un chip ca acela, ok, există modalităţi de a corecta, pentru a preveni izolarea şi suferinţele inutile.
Nu sunt de acord cu nicio altă scuză. Nu avem nevoie de sâni mai mari, mereu va exista cineva care să le conteste valoarea. Nu avem nevoie de buze mai senzuale decât dacă ne-am propus să devenim curtezane. Şi, dacă ne-am propus asta, atunci n-ar trebui să mai pozăm în inocente.
Sunt atâtea contradicţii în jur, sunt atâtea răsturnări de situaţii, de valori, de epoci, şi toate se petrec cu o repeziciune nefirească, parcă timpul şi-ar fi răsturnat găleata peste planetă şi-ar fi lăsat-o aşa, răsturnată, ştiind că nimic nu mai poate deveni cum a fost, ştiind că ce s-a pierdut pierdut rămâne.
Am văzut copii fericiţi, la televizor. Jandarmii îi plimbaseră în dubiţe, ca un preambul al zilei copilului. Le sclipeau ochii de bucurie, le străluceau feţele, şi-am râs şi m-am gândit că anii ăştia nu se vor repeta niciodată, şi le-am dorit să fie fericiţi, măcar acum, când, inconştienţi, savurează dulcele şi ineditul gust al prezentului, şi asta e ceea ce contează.
Mi-au plăcut întotdeauna oamenii frumoşi. Mi-au plăcut oamenii care ştiu să fie oameni, indiferent de condiţii. Mi-au plăcut întotdeauna oamenii frumoşi. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu